Deformace umění
|Vzhledem k tomu, že hodnocení umění se řadí do oblasti subjektivního posouzení, jsme dnes svědci, že kdokoliv bez odborné znalosti se rádo pouští na tento tenký led. Většinou se tito samozvaní hodnotitelé propadají do hlubin neznalosti a vytvářejí ve společnosti značný zmatek. Kdo je pak skutečně tvůrcem skutečných děl se stává často nezodpovězenou otázkou, což je směšné a smutné zároveň. Dnes jsme ve společnosti svědci zvláštního fenoménu, kdy do umění zasahuje kdokoliv, aniž by prošel patřičným vzdělávacím procesem. Je nutné si uvědomit, že umění je dovednost, kterou nedisponuje každý, a proto se po celé generace zdokonalovalo a předávalo. Konkrétní umělec pak umění obohacuje svou individualitou a tvořivostí. Jak už to ovšem u lidí bývá, nedokonalosti překypují. Člověk je tvor, který vyžaduje pozornost za každou cenu, samozřejmě nelze tento směr paušalizovat na všechny, ale určitě se shodneme na tom, že tak činí většina. Upozornit na sebe vytváří někdy až absurdní situace, kdy umění deformuje nic jiného než hloupost samotná. Příkladem mohou být obrazy malované zvířaty. Někdo bude namítat, že každý výtvor je originální, nelze v tom asi nic namítat, ale přeci jen. Může to být možná zajímavé, ale řadit do tak sofistikované oblasti jako je umění, nahodilé pohyby štětců, kupříkladu od pejska je skutečně příkladem deformace toho, o co usilují celé generace – krása lidského snažení a posilování lidské kultury.